keskiviikko 8. elokuuta 2007

Nuttuja

Villen aloitettua työt, minä yritän jaksaa kotosalla. En kuitenkaan ole yhtään kotirouva- tyyppiä ja niinpä jo parin päivän jälkeen kyllen totaalisen kyllästynyt. Vatsantarkkailun lisäksi olen alkanut miettiä hankintoja vauvaa varten tarkemminkin. Kävin lastenvaateliikkeissä ja tavaratalojen lastenosastoilla (ja niitä täällä Oulussä ilokseni kyllä riittää) katselemassa vaatteita. Ihania pieniä vaatteita, mutta miksi ne ovat niin selkeästi jommalle kummalle sukupuolelle. Suurinosa vaatteista kun on joko vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä. En kyllä sinänsä koe ongelmaksi pukea tyttöä siniseen tai poikaa punaiseen, mutta olisi mukava löytää vähemmän sukupuolierottelevia värejä, varsinkin kun emme ollenkaan tiedä kumpi Ryyni on. Missä kaikki vihreät, oranssit ja ruskeat vaatteet ovat?? Valmisvaatteiden lisäksi olen alkanut etsiä ohjeita villavaatteita varten. Tammikuussa syntyvä Ryyni tarvitsee niitä varmasti joten kun kerran aikaa on voisin yrittää tehdä jotain itse. Samoin olen miettinyt kestovaippojen teon kokeilua. Äitini lahjoitti minulle vanhan saumurinsa jolle hänelle ei ole käyttöä, joten jos vain hyvät kaavat jostain löytyy täytyy ainakin kokeilla. Onneksi olen paikallistanut jo kirjaston joten eiköhän ohjeita löydy.

Kaikesta huolimatta odotan kuitenkin koko ajan puhelinsoittoa töihin pääsystä. Saatan mahdollisesti päästä pariksi kuukaudeksi naapurikaupukiin töihin (mikä tosin tarkoittaa sitä että asun viikot vanhempieni luona) ja todella toivon että pääsen. Viisi kuukautta tyhjän panttina kotona tuntuu lähinnä rangaistukselta.

1 kommentti:

  1. Moikka! Käväisepäs Lindexillä. Siellä oli mielestäni kivoja unisex-värisiä vaatteita juuri vastasyntyneiden ja pienten vauvojen koossa. Ruskeaa, oranssia ja ruskeaa=)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...