torstai 3. tammikuuta 2008

Sukupuoliveikkauksia

Ryynin sukupuoli ei ole siis selvinnyt meille missään vaiheessa ja vaikka meillä molemmilla miehen kanssa on koko ajan ollut vahva tunne pojasta, useat ystävistämme ovat veikanneet tyttöä. Oikeasti nämä veikkaukset ovat ihan mututuntumaa. Kaikki vanhankansan uskomuksetkin menevät ristiin. Kovat pahoinvoinnit, raskausakne, pigmenttiviiva rintoihin asti viittaisivat kai tyttöön. Edessä olevan pyöreä vatsa, pigmenttiviiva yleensä, himo hedelmiin ja muuhun terveelliseen, hyvä olo ja jaksaminen loppuraskaudessa kuulemma viittaisivat poikaan. Vauvan syke oli aluksi matala, mutta parin viimeisen kuukauden aika se on alkanut kiihtyä. Kaiken lisäksi vielä kiinalainen raskaushoroskooppi joka perustuu äidin ikään ja raskauden alkamiskuukauteen povasi poikaa jos annoin iäksi 24 (mikä siis oli oikeasti ikäni alkuunpanohetkellä) mutta koska syntymäpäiväni olivat pari viikkoa myöhemmin ja 25 vuotiaan ennustus näytti tyttöä ei sekään oikein anna mitään "tietoa". Oikeasti nuo kaikki "ennusmerkit" on ihan tieteellisestikin todettu huuhaaksi enkä niihin oikeasti edes usko, mutta on ollut hauska kuunnella jo synnyttäneitä tuttuja jotka aivan varmasti uskovat lapsen olevan tyttö kun oli kerran niin pahat pahoinvoinnit aluksi tai aivan varmas
ti poika kun vatsa on niin pyöreä ja edessä. No eipä tarvitse enää pitkään jännittää. Mitäs te veikkaatte miten käy?

Veikkaukset:

Mimmu: Poika
Mies: Poika
Minna: Tyttö
L: Tyttö
-m-: Tyttö
Auri: Tyttö
Sari: Tyttö
Penni: Tyttö
weetuksen mama: Poika
annina: Tyttö
minna: Poika
tukholman tyttö: Tyttö

12 kommenttia:

  1. Mulla on vahva tunne että teille tulee tyttö. En tiedä miksi, näin vaan on.

    Pitänee kysyä kun paremmin tiedät; annetaanko nykyään raskauden mennä kuinka paljon yliaikaiseksi? Äitini kertoi just tänään, että isosiskoni meni 17 päivää yli (vuonna -82)! Eikai enää tänäpäivänä?

    VastaaPoista
  2. Meillä kolme sukupolvia naisia näki vuorotellen unta tyttövauvasta. Mumma, joka näkee tulevia tapahtumia, näki minulla tyttölapsen. Oksensin ihan kunnon kaavan mukaan alkuraskaudessa. Itselläni oli myös vahva tunne tyttövauvasta. Vatsa mulla on edessä ja korkealla ylhäällä (tämäkin vanhaa kansaa;). Hedelmät olivat ainoa mikä tuossa oksennuvaiheessa tuntuivat edes jotenkin uppoavan. Vauvan syke oli aluksi 160, nyt 145-150. Kiinalainen horoskooppi lupaili tyttöä. Hyvin olen voinut kaikin puolin. Nyt viikkoja 24+4. Ultrassa Veetuksella oli kuitenkin pippeli;);) Tsemppiä kovasti loppurutistukseen, täällä eletään hengessä mukana!

    VastaaPoista
  3. Ymmärtääkseni tänä päivänä mennään yliaikaistarkastukseen kun lasketusta ajasta on 10 päivää jossa sitten tarkkaillaan vauvan ja äidin kuntoa ja sovitaan sen mukaan käynnistysajankohdasta. Kovin paljoa yli kahden viikon ei käsittääkseni kuitenkaan voida odottaa, koska istukka ei toimi kovin pitkään 280 päivän jälkeen. Minun tietoni perustuvat tuohon aiemmin mainitsemaani kirjaan, mutta anoppini kyllä väittää että poikansa syntyi toista kuukautta myöhässä aikoinaan, joten tiedä sitten.

    Weetuksen mama haluatko veikata minun kohdalleni jotain? Samanlaisten "oireiden" perusteella äidilleni oli neuvolassa povattu poikaa ja olivat olleet ihan ihmeissään kun äiti oli minut ensikerran neuvolaan vienyt. Itse tosin ei ollut tainnut uskoa ennustuksiin kun vaaleanpunaisen ensisänkynsuojan oli etukäteen tehnyt.

    VastaaPoista
  4. Tyttöä veikkaan mä :) Joskin mun veikkaukset ei viime vuonna osuneet ihan kohdilleen, joten... No jos tää vuosi alkais paremmin ;)

    Ite tytöistä olen voinut pahoin, pojasta en. Sykkeetkin tais olla tytöillä matalammat. Niin ja se kiinalainen taulukko osui mun kohdalla oikeeseen vasta kolmannella kerralla :)

    VastaaPoista
  5. Veikataanpa puolin ja toisin. :) Minä veikkaan tyttöä, tuon kertomasi perusteella. :)

    VastaaPoista
  6. Mä vaikkaan tyttöä ihan siitä syystä että viime aikoina melkein kaikki blogivauvat ovat olleet poikia. Nyt tulee sitten tyttöjä seuraavaksi joka blogiin :).

    VastaaPoista
  7. Hups jäi äsken tosiaan veikkaamatta. Panen rahani likoon pojan puolesta, sulla on niin paljon noita tyttöön viittaavia asioita (joita mullakin) joten pikahan sieltä silloin ihan kiusallaankin jo ilmestyy;)

    VastaaPoista
  8. Täytyypä minunkin nyt vaivautua kommentoimaan (kamala urakka juu :D, enhän mä ole blogiasi seurannutkaan kun "vasta" alusta asti..) mutta tyttöä siis veikkaillaan täälläkin! :) Sitten kun tuo -m- tuolla jotain kyseli että kauanko annetaan mennä yli, siihen en osaa vastata, mutta ystävälläni meni myösikn 17 pvää yli (vuosi oli ihan 2005, eli pian kolme vuotta aikaa siitäkin..) Ihan terve poika syntyi kuitenkin.. Olivat yrittäneet käynnistääkin, mutta ei ollut tehonnut. Kaveri vietti melkein 2 vkoa sairaalassa ja 4 lasta oli kotona odottamassa.. Toivottavasti sulla ei kuitenkaan mee yli, ainakaan kamalasti! (älyttömän hermojaraastavaa.. :D)

    VastaaPoista
  9. Mä en veikkaa mitään. Tai sen, että on tyttö tai poika :D Mulla oli itsellä alkuun vahva tyttö-olo, joka ihan yhtäkkiä muuttui varmaksi poika-oloksi. Poika tuli. Mutta vaikka olisi tullut tyttö olisi sekin olo mennyt mulla oikein.

    Omaan oloon voisi kyllä luottaa, mutta muiden 'varmat tiedot' sukupuolesta sai mut aina ärsyyntymään. Vatsan muodot sun muut. Vatsahan mulla oli poikavatsa, mutta sykkeet tytön. Että silleen. Yks mun ystävä, sanoi, että sillä on jokainen raskaus ollut erilainen ja vatsa ollut välillä leveä ja välillä pyöreä ja pieni ja välillä kovat sykkeet ja välillä matalat ja jonkun kanssa huono olo ja toisen kanssa loistava olo. Tää ystävä on saanut kolme tyttöä. Tämä ajatus siis vain tiedoksi niille, jotka aina ja varmasti tietävät minkä merkkisen lapsen joku muu saa.

    Mutta veikkaukset ovat aina ihan harmittomia. Meilläkin kävi nuohooja mun loppuraskauden aikana ja veikkasi poikaa. Sanoi, myös innolla odottavansa meidän tapaamista vuoden päästä, että näkee menikö arvaus oikein. Ja menihän se.

    Pitäiskö mun kuitenkin arvata? Tän pitkän alustuksen jälkeen....hmm....sanotaan, että poika :D Ja perustelut: koska nuohooja sanoi mulle sen ja arvasi oikein ;O)

    VastaaPoista
  10. Jos teillä on kerta poika-olo, niin sitten se on varmaan tyttö :D Mulle kävi niin, tyttö tuli vaikka poikaa veikkasin.

    Ei kai kahta viikkoa enempää nykyään anneta mennä yli? Mun kaverit on Suomessa käsittääkseni passitettu käynnistykseen jos on mennyt 2 viikkoa yli.

    VastaaPoista
  11. KÄÄK! 3 päivää jäljellä vai jokohan...? mua niin jäsnkättää jo että kumpi sieltä tulee :)

    VastaaPoista
  12. Uhmaan yleisiä merkkejä ja sanon poika!! =)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...