maanantai 13. joulukuuta 2010

Pitsimatto

Uusimpana käsityönä meidän uusi matto. Ohjetta ei varsinaisesti ole, vaan virkkasin kuvan perusteella, purin ja virkkasin uudelleen, kunnes tuli hyvä. Materiaalina on trikookude, jota meni noin neljä kiloa. Ihana virkattava kun valmistuu niin nopeasti, mutta loppuvaiheessa melkoisen raskas ja kuuma sylissä pidettävä. Niinpä se lojui lattialla jo puolessa välissä valmistumista ja minä olen istunut monta iltaa lattialla pyörien maton ympärillä :) Ihana siitä tuli, juuri sellainen kuin mitä meidän olohuone kaipasikin. Amanda esittikin heti toiveen, että tekisin hänen huoneeseen samanlaisen. Taidan kuitenkin odottaa vuoden vaihteen yli ja ehkä teen hiukan pienemmän hänelle. Tämän maton halkaisija on nimittäin 170 senttiä.

9 kommenttia:

  1. Upea matto, ihailen kärsivällisyyttäsi. Mä en saa virkattua edes pieniä sisustuskorejani matonkuteesta loppuun...

    VastaaPoista
  2. Tosi Upea! :) Kuinka kauan tuon tekemiseen meni aikaa?

    VastaaPoista
  3. Suunnilleen neljän viikon lapsen nukutukset ja pari leffaa. Nopeamminkin olisi varmasti onnistunut, jos olisin heti alun alkaen tajunnut ostaa koko kudemäärän kerralla (tai sitä olisi liikkeessä ollut riittävästi saatavilla kerralla) ja lisäksi tuon työn painavuus kyllä rajoitti myös, niin ettei sen alla tai ympärillä jaksanut kovin pitkään putkeen istua. Numeron 10 koukulla saa kuitenkin melko nopeasti aikaan.

    VastaaPoista
  4. siis wau! hieno! lapsi kuvassa paljasti mittasuhteet

    VastaaPoista
  5. Ihana matto! Ja mahtava, kun se on noin iso. Itse aloin virkkaamaan samantyylistä mattoa vanhasta lakanasta revityistä matonkuteista, mutta lakana loppui kesken, ja nyt pitäisi saada jostain lisää samansävyistä lakanaa =) (Tai sitten heitän sen työn roskiin ja käyn ostamassa oikeaa matonkudetta tarvittavan määrän)

    VastaaPoista
  6. Ihana matto! Tuon tyyppisen virkkaamista olen ajatellut pitkään. Itseasiassa tämä on ensimmäinen tämmöinen näkemäni, joka on sellainen, jota olen ajatellut :) Mä olen vain niin huono virkkaamaan...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...