perjantai 18. helmikuuta 2011

surkuhupaisaa

Eilen ostin ensimmäisen bodyn tulevalle vauvalle outletin alelaarista. Meille on tarjottu jo kahtia vaunuja ja kassillinen kestovaippoja. Amanda on keksinyt vauvalle jo monta nimiehdotusta, jokainen mitä mielikuvituksekkain. Vatsakin näkyy jo ihan kunnolla. Tässä raskaudessa mennään vauhdilla.

En ole mitenkään peitellyt vatsaa, pukeudun ihan niihin samoihin trikoisiin kuin aina ennenkin, silti töissä on toistaiseksi vain pari ihmistä jotka tietävät. Luulen että useampi kyllä epäilee, mutta eipä ole kukaan tullut kysymään. Eilen kerroin raskaudesta tiiminvetäjälleni. Minä niin ajattelin, että kun joka tapauksessa joudun olemaan vielä ainakin kaksi vuotta määräaikaisena, tämä raskaus tulisi ihan hyvään saumaan. Tiiminvetäjälläni olikin "hyvä" uutinen kerrottavana. Syksyllä tulisi hakuun vakituinen virka, johon olen melkoisen vahvoilla oltuani pisimpään (ainoana vielä pari viikkoa) määräaikaisena toimistollamme. Että näin, kyllä voikin olla tuuria. Mikään ei tietenkään estä minua hakemasta tuota paikkaa eikä äitiyslomalla olo sinällään estä palkkaamistani, minä vain olin ajatellut viettää hoitovapaata kaikessa rauhassa ansiosidonnaisen turvin ainakin siihen asti että vauva on lähempänä kahta vuotta. No mietin tarkemmin sitten kun paikka oikeasti tulee auki ja teen niin kuin sillä hetkellä parhaalta tuntuu. Tiiminvetäjä kyllä kehotti viettämään juuri niin pitkän hoitovapaan kuin vain hyvältä tuntuu, töitä kyllä löytyy myöhemminkin. Mutta silti. Odotan jännityksellä miten osastonjohtaja ja ylin esimieheni suhtautuvat raskauteeni. Taidan kyllä odottaa vielä vähän aikaa ennen kuin sanon mitään :)

3 kommenttia:

  1. Onnea tulevasta vauvasta!!! Teillakin tarppasi sitten lopulta! Mina olen se, joka suositteli akupunktiota sulle joku aika sitten. No meilla se ainakin naytti toimivan (among other things) ja taallakin ollaan raskaana! Kiva seurata kun olet vahan edella. Tama on meidan ensimmainen lapsi ja hieman jannittaa. En ole viela ostanut mitaan tulevalle lapselle, olen haaveillut siita hetkesta tosi monta kertaa, etta saan menna tavatatalon vauvaosastolle katselemaan... ONNEA!

    VastaaPoista
  2. Voi onnittelut sinullekin! Minäkin odotin ensimmäisen kohdalla tosi pitkään ennen kuin uskalsin hankkia yhtään mitään, ehkä se on jotain taikauskoa :) Tälle kakkoselle olen jo pari pikkujuttu hankkinut.

    VastaaPoista
  3. Ihania uutisia täällä, en ole kerennyt juuri vierailla, paljon onnea teille!! Ihanaa kun teillä onnisti !!! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...